Patrik Fürstenhoff Död – Läs här om den svenska motorcyklisten som utför vågade stunts. Se Ghost Rider (disambiguation) för annan användning. En svensk motorcyklist som går under namnet “Ghost Rider” har samlat på sig ett enormt antal följare på nätet tack vare viraliteten i hans internetvideor, som har visats miljontals gånger.
Enligt hans biografi har Ghost Rider medverkat i ett antal DVD-dokumentärer där han kan ses delta i riskabla och ofta olagliga motorcykelstunts på allmänna motorvägar i Europa, inklusive de i Sverige. För att dölja sin sanna identitet bär Ghost Rider alltid helsvarta kläder, inklusive hans hjälm och kläder. Filmerna visar Suzuki GSX-R1000 och GSX-1300R (Hayabusa) motorcyklar.
I Ghost Rider Goes Crazy in Europe åkte han en kolfiber GSX-R1000 K4 och i Ghost Rider Goes Undercover åkte han en GSX-R1000 K5 med 280+ bromshästkrafter via en turboladdare. Musikvideon till Europas album från 2004 Start from the Dark-låten “Got to Have Faith” använde några scener från Ghost Rider-filmerna.
Identitet
Flera källor har fastställt att den svenske ex-racern och teknikern Patrik Fürstenhoff är Ghost Rider. Den första dokumenterade 200 mph (320 km/h) wheelien på en 500 hk (370 kW) turboladdad Suzuki Hayabusa krediteras Fürstenhoff, som också har ett tidigare wheelie-rekord, enligt Guinness World Records.
prestationer värda att notera
Med en medelhastighet på 273,1 km/h (170,1 mph) i tung trafik, slutför Ghost Rider resan på 68 km (42,6 mi) från Stockholm till Uppsala (kallad Uppsalaresan) på 14 minuter och 55 sekunder i filmen Ghost Rider: Den sista åkturen. I Uppsala Run 2 (Ghost Rider Goes Crazy in Europe) cyklar han snabbare och lyckas trots den ökade trängseln slå sitt tidigare rekord med bara två sekunder (14 minuter och 53 sekunder).
Ghost Rider tar en tid på 9 minuter och 57 sekunder när han springer Paris Peripherique (det franska ordet för en ringled eller ringväg) i Ghost Rider Goes Crazy in Europe. Den franske streetracern känd som “Le Prince Noir” (Den svarte prinsen) avslutade banan på 11 minuter och fyra sekunder på sin motorcykel 1989, vilket inspirerade detta minnesmärke. På samma sätt, i Ghost Rider Goes Crazy in Europe, kör Ghost Rider från Rotterdam till Amsterdam (cirka 70 kilometer) i Nederländerna på 20 minuter och 32 sekunder.
Fordon
I båda filmerna använder Ghost Rider en Suzuki Hayabusa som har modifierats för att inkludera en turboladdare. I Ghost Rider: The Final Ride trimmades Hayabusa till 417 hk (311 kW), medan den i uppföljarna ökades till 499 hk (372 kW).
Filmografi
Sex olika Ghost Rider-spel har publicerats hittills. Den femte delen, Ghost Rider: Back to Basics, var planerad till en release i december 2006. Oförutsedda förseningar gjorde att den inte var tillgänglig förrän den 15 februari 2008. Ghost Rider 6.66: What the F**k kom ut 2012, vilket gör den till den senaste delen. Ekdal: Polisjakt till döds? : kalla faktas producent kommenterar alla gäster.
Flera tittare av torsdagskvällens Ekdal: Polisjakt till döds?, som följde Kalla faktas program om polisens jakt på 22-årige Christopher Andersson, hade liknande intryck av de olika gästerna som var närvarande. TV4:s grundinställning är dock att ha ett högt djup vad gäller gäster och olika perspektiv under debatter.
Som en del av programmet hoppas vi också kunna prata om förekomsten av MC-kultur i landet och hur den bidrar till en utbredd misstro mot brottsbekämpande myndigheter och allmänheten. Under hela vårt arbete med redaktionen pratade vi med flera olika personer; två av dessa personer deltog aktivt i debatten.
Enligt programmets MC, Patrik Fürstenhoff, och tidningens Magnus Wallner, åkte han ofta hänsynslöst och olagligt på allmänna vägar i höga hastigheter och lärde sig katt-och-tupphistorier av polisen. Vad motiverar denna sorts tänkande; vilket ansvar har man i en sådan situation?
Stabschefen Sven-Erik Alhems uppfattning talar för att detta kan bli en aktuell fråga för polisen att utreda om utredningen återupptas vid ett senare tillfälle. Deltagandegraden var högstrelevant för diskussionen om polisens roll i att förhindra unga MC-åkare från att köra fort och vilka metoder som används för att fånga de som gör det.
En flickvän till honom gjorde honom upprörd en gång, för sju eller åtta år sedan. Inget verkade någonsin särskilt ovanligt med det, men hon påstod att han hade klippt sig ny efter några år. Enligt honom ska han ha varit inblandad i någon form av ekonomisk plan. Jag har träffat honom en gång och han visade sig vara ganska trevlig.
Han är född -1968 och ingen frågade om hans ålder. Han har även privat information om sig själv som avslöjar vem och vad som nu händer. Jag har en sketch som jag inte verkar få klar hur mycket jag än önskar att de skulle försvinna, och jag har en sketch som jag förmodligen kommer att behöva leva med resten av mitt liv – kanske evigt.
Det är alltid mycket surr om människor med en liknande personlighet som min, om människor som jag som dyker upp i olika onlinecommunities och forum och skryter om fantastiska saker som GR-filmerna vi distribuerar över hela världen eller världsrekorden vi uppsättning. Människan kan lätt säga “alla vet apan men apan känner ingen”; eller gör folk verkligen det, de som sprider alla dessa historier och rykten om mig och vad jag har gjort;
Känner de mig verkligen, eller vet de verkligen vad jag har gjort, eller inte?? Jag har gjort många saker i mitt liv som jag ångrar, och det är det som ledde till att jag spenderade över ett decennium i fängelse; Jag har sårat många människor, inklusive min familj och mina vänner, och det är de sakerna som äntligen har drivit mig över kanten till att skriva denna innerliga hyllning till Ghost Rider.
Lever som sagt nu ett ordnat familje life sedan 10r utan kriminalitet vilket känns underbart och ngot som jag strävar att göra till trotts alla storys, rykten och pstenden som florerar i frn people som PSTR SIG VETA ANNAT!! För bekvämlighetens skull hoppar jag över inledningen och går direkt till punchline: “Jag gick ut på sporthoj.com för några år sedan på samma sätt som nu och berättade historien om vad jag gjorde” (på svenska) .